De vormgeving van een website moet bij het product passen, bij het bedrijf, of simpelweg bij een gevoel. Het belang van een goed design wordt vaak onderschat. Er wordt te vaak veel nagedacht over ‘wat we onze klanten op het net willen laten zien’ en hoe we 'alle informatie' erop krijgen zonder er bij stil te staan of dit aantrekkelijk is voor onze doelgroep. In het andere uiterste worden alle toeters en bellen uit de kast gehaald en flitst er van alles door het beeld waardoor de bezoeker of potentiële klant al snel de weg kwijt raakt en afhaakt.
Minder is meer...
Korte lijnen, een heldere menustruktuur en gecompartimenteerde content is de sleutel voor succes. Voegen we hierbij ook nog een design die het imago en gevoel van het bedrijf weergeeft, dan hebben we 'een perfecte, aantrekkelijk presentatie van het bedrijf toegesneden op de doelgroep'.
Lees verder...Op het web aanwezig zijn met een aantrekkelijke site is helaas nog geen garantie voor succes.
Om succes te hebben op het internet is een combinatie nodig van een aantrekkelijke, technisch geperfectioneerde website met relevante, actuele content die makkelijk zichtbaar is voor de belangrijkste zoekmachines. Hiervoor moet de site onder de juiste, voor de doelgroep toegeneden woorden en zinnen worden opgebouwd.